Учням

Правове виховання, як складова частина виховання громадянської компетентності у сучасній школі

     Правове виховання - соціально–правова та педагогічна допомога особі, передусім молоді, у формі правової свідомості  та правової культури, вихованні почуття людської гідності, розуміння соціальної цінності права: найгуманніший спосіб профілактики правопорушень, подолання явищ і наслідків правового нігілізму (ігнорування права, юридичних норм і загальноприйнятих правових цінностей).
   У сучасних умовах українського суспільства правове виховання є одним з найважливіших чинників розвитку особистості, становленні громадянського суспільства і демократичної правової держави – держави де панує закон.      Тому в основу системи правового виховання покладено концепцію самовизначення особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь і навичок, а й здатна стати активним учасником розбудови української держави.
   Правове виховання являє собою процес правової соціалізації особи, сприйняття нею вимог права, його результативного значення. У широкому розумінні цей процес є наслідком впливу на людину багатьох факторів правового виховання соціально-економічного укладу життя це:
-         політичний режим держави (спосіб організації вищої державної влади);
-         внутрішня політика держави;
-         ідеологічні норми законодавства;
-         моральна атмосфера;
-         традиції суспільства;
-         загальнолюдські якості.
Загальна мета і конкретні завдання правового виховання учнів вирішуються в процесі навчальної діяльності одночасно виділяються і безпосередні завдання правового виховання:
-         формування в кожного учня системи знань з питань основ держави і права, розвиток інтересу до цієї галузі знань і зв'язок права з навколишньою діяльністю;
-         формування поваги до   держави, її органів державної влади;
-         прищеплення навичок право свідомої поведінки;
-         виховання нетерпимості до різноманітних правопорушень
-         формування потреб та умінь активно захищати в установленому законом порядку свої права та законні інтереси інших осіб
-          формування вміння протистояти негативним поглядам на нашу державу, на її закони.
Правова освіта та виховання у школі здійснюється у двох напрямках:
-         профілактика правопорушень(поведінка (дія або без діяння)особи, яка приносить шкоду інтересам суспільства і тягне за собою юридичну відповідальність);
-         право освітня робота.
Велика увага в школі приділяється формуванню правової культури, як складової частини вихованням громадської компетенції.
Постійно проводиться робота з класними керівниками по попередженню пропусків без поважних причин, відслідковується літера «н» в класних журналах. Індивідуально та на батьківських зборах проводиться клопітка робота  з батьками учнів по попередженню пропусків учнями школи без поважних причин. Члени шкільної Ради з профілактики правопорушень регулярно разом з представниками батьківського комітету та соціальної служби проводять рейди по мікрорайону школи «Як живеш, учень?», «Як ми відвідуємо школу?»… За дітьми з неблагополучних сімей встановлено психолого – педагогічне спостереження. Щороку проводяться декади правових знань, присвячені:
-         Всеукраїнському Дню прав людини;
-         55-річчю Загальної Декларації прав людини;
-         45- річчю Декларації прав дитини ООН
-         15-річчю Конвенції ООН про права дитини;
-         60- ти річчю ООН.

Немає коментарів:

Дописати коментар