Правове виховання, як складова частина виховання громадянської компетентності у сучасній школі
Правове виховання - соціально–правова та педагогічна допомога особі, передусім молоді, у формі правової свідомості та правової культури, вихованні почуття людської гідності, розуміння соціальної цінності права: найгуманніший спосіб профілактики правопорушень, подолання явищ і наслідків правового нігілізму (ігнорування права, юридичних норм і загальноприйнятих правових цінностей).
У сучасних умовах українського суспільства правове виховання є одним з найважливіших чинників розвитку особистості, становленні громадянського суспільства і демократичної правової держави – держави де панує закон. Тому в основу системи правового виховання покладено концепцію самовизначення особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь і навичок, а й здатна стати активним учасником розбудови української держави.
Правове виховання являє собою процес правової соціалізації особи, сприйняття нею вимог права, його результативного значення. У широкому розумінні цей процес є наслідком впливу на людину багатьох факторів правового виховання соціально-економічного укладу життя це:
- політичний режим держави (спосіб організації вищої державної влади);
- внутрішня політика держави;
- ідеологічні норми законодавства;
- моральна атмосфера;
- традиції суспільства;
- загальнолюдські якості.
Загальна мета і конкретні завдання правового виховання учнів вирішуються в процесі навчальної діяльності одночасно виділяються і безпосередні завдання правового виховання:
- формування в кожного учня системи знань з питань основ держави і права, розвиток інтересу до цієї галузі знань і зв'язок права з навколишньою діяльністю;
- формування поваги до держави, її органів державної влади;
- прищеплення навичок право свідомої поведінки;
- виховання нетерпимості до різноманітних правопорушень
- формування потреб та умінь активно захищати в установленому законом порядку свої права та законні інтереси інших осіб
- формування вміння протистояти негативним поглядам на нашу державу, на її закони.
Правова освіта та виховання у школі здійснюється у двох напрямках:
- профілактика правопорушень(поведінка (дія або без діяння)особи, яка приносить шкоду інтересам суспільства і тягне за собою юридичну відповідальність);
- право освітня робота.
Велика увага в школі приділяється формуванню правової культури, як складової частини вихованням громадської компетенції.
Постійно проводиться робота з класними керівниками по попередженню пропусків без поважних причин, відслідковується літера «н» в класних журналах. Індивідуально та на батьківських зборах проводиться клопітка робота з батьками учнів по попередженню пропусків учнями школи без поважних причин. Члени шкільної Ради з профілактики правопорушень регулярно разом з представниками батьківського комітету та соціальної служби проводять рейди по мікрорайону школи «Як живеш, учень?», «Як ми відвідуємо школу?»… За дітьми з неблагополучних сімей встановлено психолого – педагогічне спостереження. Щороку проводяться декади правових знань, присвячені:
- Всеукраїнському Дню прав людини;
- 55-річчю Загальної Декларації прав людини;
- 45- річчю Декларації прав дитини ООН
- 15-річчю Конвенції ООН про права дитини;
- 60- ти річчю ООН.
Немає коментарів:
Дописати коментар